מועצת גדולי התורה: לעמוד כחומה בצורה מול חילולי השבת

כפי שחשפנו בעבר בין הסעיפים אשר עליהם מתנגדים הנציגים החרדים בתוקף: הגברת הפיקוח והאכיפה ל-3 פעמים בשנה ושימוש במאגרי מידע מקסימליים כפי שנכתב בדוח המנכ"לים. והתנגדות להקמת מנהלת חרדים בצה"ל.
איתי גדסי 2 Comment on מועצת גדולי התורה: לעמוד כחומה בצורה מול חילולי השבת

במרכז ישיבת מועצת גדולי התורה שהתכנסה אתמול בירושלים חברי מועצגה"ת הביעו את דעתם הנחרצת כי יש לתבוע ללא פשרות את שמירת הסטטוס- קוו כפי שהיה כל השנים ולעמוד כחומה בצורה לבל ירמסו את כבודה של השבת

כפי שחשפנו בעבר בין הסעיפים אשר עליהם מתנגדים הנציגים החרדים בתוקף: הגברת הפיקוח והאכיפה ל-3 פעמים בשנה ושימוש במאגרי מידע מקסימליים כפי שנכתב בדוח המנכ"לים. והתנגדות להקמת מנהלת חרדים בצה"ל.
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מועצת גדולי התורה התכנסה אתמול בבית ועד הפועל בירושלים לדון בענייני השעה, על הפרק עמדו חילולי השבת ועצמאות החינוך החרדי.

בתחילת הישיבה עלה הנושא החמור של חילולי השבת ההולכים ומתרבים ברחבי הארץ, והעולה על כולנה רמיסת השבת בריש גלי על ידי העבודות שנעשו בשבתות האחרונות ע"י משרד התחבורה ורכבת ישראל, כשלמרות המחאות ולמרות הסיכומים, ממשיכים לפגוע בקדושת השבת.

חברי מועצגה"ת הביעו את דעתם הנחרצת כי יש לתבוע ללא פשרות את שמירת הסטטוס- קוו כפי שהיה כל השנים ולעמוד כחומה בצורה לבל ירמסו את כבודה של השבת. כמו"כ חיזקו ואימצו את חברי הכנסת וכל העסקנים הפועלים למנוע את חילולי השבת בכל המישורים. בעניין חילולי השבת הופיע בפני חברי מועצגה"ת הרב יצחק גולדקנופף ומסר דו"ח על מצב חילולי השבת בארץ.

בהמשך הדיון דנו נושא עצמאות החינוך החרדי. חברי מועצגה"ת חזרו על דעתם הידועה כי המחוז החרדי צריך להיות עצמאי לחלוטין וללא השפעה חיצונית על תכני הלימוד וקבלת התלמידים, והכל חייב להיות בכפיפה לדעת גדולי התורה בכל תחום, והם הסמכות העליונה היחידה שעל פיהם ישק דבר, ואין לקבל שום התערבות זרה ופסולה בכל אופן שיהיה.

חברי המועצת דנו שוב בנושא הרפורמים והבהירו כי באופן חד משמעי יש להילחם בכל הדרכים נגד מזימותיהם, ונגד אלו שנותנים להם גיבוי או הכרה. כמו"כ דנו חברי מועצגה"ת במצוקת הדיור החמורה בציבור החרדי עד כי באו מים עד נפש, והצורך הדחוף למצוא פתרון למצוקה הדחופה.

בדיון השתתפו גם חברי הכנסת של אגודת ישראל, שר הבריאות יעקב ליצמן סגן שר החינוך מאיר פרוש ח"כ אייכלר וח"כ מוזס שמסרו דו"ח על הפעולות שנעשו ונעשות כל העת בנושאים הנ"ל, וקיבלו הנחיות נוספות להמשך הדרך. כמו"כ הופיע יו"ר ועד הישיבות הרה"ג ר' חיים אהרן קאופמן שליט"א, ומסר דו"ח על ההתנהלות מול רשויות הביטחון בעניין מעמד בני הישיבות. זאת לקראת החלטת בג"צ בנושא חוק הגיוס וטיוטת דוח המנכ"לים שהוגשה לבג"צ וכן לפני התקנות עליהן אמור לחתום שר הביטחון ליברמן אשר היועץ המשפטי של משרד הביטחון דורש תקנות אשר עלולות להיות בעייתיות מבחינה חרדית.

כפי שחשפנו בעבר בין הסעיפים אשר עליהם מתנגדים הנציגים החרדים בתוקף: הגברת הפיקוח והאכיפה ל-3 פעמים בשנה ושימוש במאגרי מידע מקסימליים כפי שנכתב בדוח המנכ"לים. והתנגדות להקמת מנהלת חרדים בצה"ל.

כמו"כ, חברי הכנסת הודיעו כי יתנגדו נחרצות לסעיף "הקמת מערך קשר לקהילה החרדית", כאשר בטיוטת דו"ח המנכ"לים נכתב כי מערך הרכזים יופעל תוך יצירת קשר עם הישיבה ועם בני נוער, ובעצם נותן דריסת רגל בתוככי עולם התורה לאותם מגייסים. כשכמובן החרדים יתנגדו נחרצות גם למעודדי הגיוס הפועלים בישיבות ובציבור החרדי, כאשר לראשונה מודה משרד הביטחון על פעילותם של מעודדי הגיוס בציבור החרדי (עמ' 51 בדו"ח המנכ"לים).

שני סעיפים נוספים אשר צפויים לעורר את חברי הכנסת לפעולה, "הליך ההכרה בישיבות יתנהל באופן שיעגנו תבחינים משמעותיים לקיומו של מוסד לימוד יציב ומקצועי", כך שבעצם אם החליטו מבקרי האגף הביטחוני-חברתי של משרד הביטחון שהישיבה לא מקצועית לטעמם, יוכלו לשלול לה את ההכרה לאלתר. וכן סוגיית חידוש ההכרה כל 2-5 שנים, דבר אשר צפוי להערים קושי בלתי סביר על הישיבות.

34417aa5-2fdd-4af3-837f-3d23177160bd



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    ואיפה בדיוק גולדקנופף שותף לישום החלטות המועצת?! מועצת גדולי התורה והחסידות הוציאה החלטה שלא לתת למשרד החינוך להתערב בתכני לימוד, וגולדקנופף כזכיין הצהרונים כופה על מוסדות החינוך בארץ לחתום על הסכם לפיו הפ מחוייבים להכניס תוכניות לימוד שנקבעו על ידי משרד החינוך לפקטי פרטים על כל המשתמע! מדובר במעשה נבלה ובבגידה של ממש בציבור החרדי עבור בצע כסף!

    1. כולם טעו על מה התכנסו ואני יאמר לך את הסיפור,
      ליצמן כבר זמן רב מנהל מאבק על רפורמת הסיעוד ולא הצליח להכניס את זה בתקציב, גפני טען שעל כזה דבר לא עושים משבר קואליציוני, ודגל לא תעשה על זה משבר, עוד דבר שחשוב לזכור שאפי' שפרוש פרש מהכנסת, ליצמן בזמנו דרש שיהיה לו זכות הצבעה בסיעה אפי' שהוא לא חבר כנסת, ומכאן לנתונים, המועצת פרסמה שהסכמים חייבים לכבד, ליצמן שאל אם זה גם על רפורמת הסיעוד, והאדמורים השיבו הסכם זה הסכם ככתבו וכלשונו, עכשו יהיה הצבעה בסיעה ופרוש לא יוכל להתנגד אחרי החלטת המועצת, ויש רוב לאגודה מול דגל- 4 נגד 3,